2024. szeptember 6., péntek

Orbán Balázs: A csend harcosa

Engem csöndre nevelt az élet,  
Én mindig csendes voltam  
És ha mással harcolnom kellett.  
Önmagammal harcoltam.     

Én nem néztem a jót, a rosszat -  
Sokszor elbántak velem.  
S tudtam, hogy ocsmány a bűn, de  
Ocsmányabb az, aki bűntelen.     

Én kárhozott vagyok, ki bűnét  
Szenvedi és ismeri,  
Súlyos vétkekkel terhes, hogy majd  
Megbocsássanak neki.     

Én nem hiszek a tisztaságban,  
Mert nincsen tiszta ember,  
De tisztelem azt, kit az élet  
Felitat küzdelemmel.     

Szeretem, ki megtörtségétől  
Rogyva fekszik és hallgat  
S az utolsó szó jogán magához  
Ragadja majd a hatalmat.     

Mert szemében örök szikra ég,  
Szeme tükrözi az eget,  
Benne szikrázik a messzeség,  
Mely kibontja a fényeket.     

Mert kit csöndre nevelt az élet,  
Annak hosszú s könnyes az út.  
S ha minden csatát el is veszít,  
Ő nyeri meg a háborút!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése