2024. július 2., kedd

Ágai Ágnes: A titkokat az ujjaimnak mondom el












Ugye a nagy titkokat nem kell 
elmondani? 
Még neked se. 
És nem fogsz sírni miatta? 
A titkokat csak az ujjaimnak 
mondom el 
este, amikor elém jönnek. 
Múltkor ezért dugtam a kezem 
a takaróm alá.

 * 
Tegnap egy gépgyerekkel játszottam, 
a keze helyén drótok lógtak, 
a szemében villanykörték égtek, 
és amikor haza akarták vinni, 
berregett, mint a Papa borotvája. 

Amikor megpofozott, fájt, 
az orromban furcsa ízt éreztem, 
és a fülem kattogott, mint a repülőn. 
De a legszörnyűbb az volt, 
ahogy rám nézett. 
A szeme vad volt és szégyenkező. 
Már majdnem megsajnáltam, 
amikor rájöttem, hogy nem lehet: 
hiszen gyűlölöm. 

Ha esik az eső, 
minden bevonalkázódik: 
a bútorok, az arcod, 
az ablak, a háztető, a fák. 
Ha esik az eső, 
lecsurognak a hegyek, 
és odaömlenek a lábad elé. 

Szereted nézni, ha villámlik? 
Ne mondd, hogy menjek el az ablaktól! 
Ilyenkor tüzes késsel 
szétnyiszabolják az eget. 
Ha villámlik, 
éppúgy dobog a szívem, 
mint amikor meglékelik a görögdinynyét. 
Tudom, hogy nem fáj neki, 
de mégis recseg és piros. 

Hogyha zene szól, 
vagy ha a meleg fürdőkádban ülök, 
úgy borzongok, mintha fáznék. 
Legjobb lenne a fürdőkádat 
színültig megtölteni zenével, 
és búvárruhában elmerülni benne. 

Múltkor azt álmodtam, hogy 
léggömbök nyílnak a fűben. 
Leszakítottam őket, 
és elpukkadtak. 
Sírtam. De színes könnyeket. 

Láttam egy óriást, 
nagyobb volt, mint a törpe, 
innen tudtam, hogy óriás. 
Törpét is láttam, 
az óriásnak még a térdéig sem ért. 
Innen tudtam, hogy törpe. 
Ha lekuporodsz mellém: 
te vagy az összehajtott óriás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése