2024. július 7., vasárnap

Petőfi Sándor: A felhők










 Fotó: Géczi Roland
***
Ha én madár volnék: örökké 
A felhők közt szállonganék. 
Ha festő volnék: egyebet sem, 
Csupán felhőket festenék.   

Ugy kedvelem én a felhőket! 
Megüdvözlöm mindegyiket 
Érkeztekor, s elmondom néki 
Távoztakor: isten veled.   

Oh nékem olyan jó barátim 
E tarka égi vándorok. 
Ugy ismernek már, hogy talán még 
Azt is tudják, mit gondolok.   

Oly sokszor néztem én őket, ha 
Szép halkan szenderegtenek 
A hajnal és az alkony keblén, 
Mint ártatlan kis gyermekek.   

És néztem őket, hogyha jöttek, 
Mint haragos vad férfiak, 
Hogy a viharral, e zsarnokkal, 
Élet-halálra vívjanak.   

És néztem, hogyha virrasztott a 
Beteg ifjú, a holdvilág, 
S ők halvány arccal ezt, miként hű 
Lyánytestvérek, körűlfogák.   

Láttam már minden változásban, 
Melyen csak általmentenek; 
S akármikor s akárhogy látom, 
Mindég egyformán tetszenek.   

Miért vonzódom úgy hozzájok? 
Mert ők lelkemnek rokoni, 
Mely mindig új s új alakot vált 
S mégis folyvást az egykori.   

Lehet még másban szinte hozzám 
A felhőt hasonlítani: 
Vannak neki, miként szememnek, 
Könyűi és villámai.   

Pest, 1847. február     








 Fotó: Szalai Tamás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése