2024. június 23., vasárnap

Szent-Gály Kata: Keresztúton

„ Azt mondja az Úr: 
Kevés az, hogy a szolgám légy, 
s fölemeld Jákob törzseit, 
és visszatérítsd Izrael maradékát. 
Nézd, a nemzetek világosságává tettelek, 
hogy üdvösségem eljusson a föld határáig.” 
(Iz 49,6) 

Tudsz-e úgy szeretni, ahogy én szerettem…? 
Reszketni, remegni az Olajfa-kertben…? 
Elhagyatva lenni, egyedül a bűnnel…? 
Szemben a Halállal, szemben a közönnyel…?  

Adnád-e kezedet szorító kötélnek…? 
Arcodat a gúnynak, lenéző köpésnek…? 
Tudsz-e mellém állni fojtogató csendben…? 
Az ostorozásnál eltakarnál engem…?  

Tudsz-e úgy szeretni, ahogy én szeretlek…? 
Tudsz-e tűrni értem, hordani keresztet…? 
Roskadva, remegve, föl, egész a célig…? 
Akkor is, ha szíved ezer sebből vérzik…?  

Tudod-e karodat szélesre kitárni…? 
Az egész világért áldozattá válni…? 
És tudsz-e pihenni úgy a kereszten, 
hogy örvendezz rajta: mindig ezt kerestem…?  

Tudsz-e mellém hágni…? A helyembe lépni…? 
Magadat feledve életemet élni…? 
Egészen eltűnni, elmerülni bennem…? 
Tudsz-e úgy szeretni, ahogy én szerettem…?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése