2024. június 28., péntek

Áprily Lajos: Imádkozom: legyek vidám

Én Istenem, legyek vidám, 
hogy házamat vidítni tudjam. 
Mosolyogjak, ha bántanak 
és senkire se haragudjam. 

Arcom ne lássa senkisem 
bánkódni gondon és hiányon. 
Legyen szelíd vasárnapom, 
ha mosolyog a kisleányom. 

Én Istenem, legyek vidám, 
ma minden gondot tűzre vessek. 
Nyujtsam ki kincstelen kezem 
s szegényen is nagyon szeressek. 

Tudom, sokat bűvölt a gyász, 
a hollós téli bút daloltam. 
A bátrakkal hadd mondom el: 
panaszkodtam, mert balga voltam. 

Én Istenem, legyek vidám, 
ujjongjon újra puszta lelkem, 
mint rég, mikor falum felett 
az első forrásvízre leltem. 

Ködökbe csillanó sugár, 
víg fecskeszó bolond viharban, 
tudatlan gyermekhang legyek 
a jajgató világzavarban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése