2024. augusztus 22., csütörtök

Bodnár Éva: Lelki próba

Arccal 
a föld felé fordulva, 
száraz leveleken 
lépked a lábam. 
Fut a képzeletem, 
szárnyal a vágyam,
túl a csillagokon, 
magasabb szférában. 
Leírhatatlan szépség: 
integető Angyal. 
Felém közeledik,
mosolyog, marasztal. 
Kilépnék önmagamból – 
látni, hol hibáztam. 
Mikor vitt rossz irányba 
tétova lábam? 
Eltűnnék, s nézném 
aranypiros arccal, 
– idelent bűnös (!), 
odafent angyal (?) – 
hogy miért születtem, 
mit kell jobbá tennem? 
Tanultam-e, vagy 
mindent elfeledtem...?
Arccal a föld felé – 
lélekben az égig... 
Az angyal hűs keze 
simogat, megérint. 
Nem szól, de a szeme 
kérdezi suttogva: 
Meddig rakod még
a keresztet magadra?!
Ha tovább cipeled... 
– nem váltod meg magad – 
...összetörsz alatta!   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése