2024. augusztus 11., vasárnap

Rajnai Lencsés Zsolt: Hol vagy?

Üres szótalan magányban pereg le percem előtted 
bízó-bizalmatlanul. 
Kereslek, tudni akarlak, de nem csak úgy 
bizonytalanul.   

Kérdezlek az emberektől, de vállat rántva 
meg, nem felelnek nekem 
Csak a csend zár be szótlan dermedő 
önmagamba engem.   

Kérdezlek másoktól, de ők csak ingatják, 
s elfordítják fejük, 
Nem hallottak ilyenekről, még nem 
nyílt meg a szemük.   

Maradnom kell önmagammal bennem, 
bátran leülnöm, 
megint végig gondolni, újra erősen 
neki feszülnöm.   

De olyan egyedül érzem magam, pőrén 
száradt virágként 
lehullt szirmaimmal, egy mezítelen, 
csonka világként.   

Szöknék, börtönöm nyitott teteje felé, a falakon 
fel-felugorva. 
De mindig visszaránt terhem (a tudatlanság), 
magamba visszahullva.   

Jó lenne tenni Uram, kedvedre, örömmel, ahogy 
én is akarom. 
De nem tehetem, nem engedhetek érzelmeimnek, 
steril-középen kell maradnom.   

Tiszta fejre, érvekre és gondolatokra van 
szükségem, 
hogy megértselek, különben újra ide jutok vissza 
és akkor végem.   

De most oly nagyon szomorú lettem, és üres, meg 
reménytelen. 
Könnyezni sincs erőm, csak a szótalan egyedülség 
helyét lelem.   

Hol vagy Istenem, Te emberek által hőn óhajtott, 
megálmodott árnyék? 
Megismerlek-e Téged, mielőtt forró leheletté, hideg hamuvá 
és könnyű porrá válnék?   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése