2024. augusztus 6., kedd

Füst Milán: Zsoltár

Zenét és nyugalmat, lágy arcú gyermekeket, 
Munkát, amely boldogít s nőt, aki szeret, 
Megadod majd, megadod máskor… 

Most megtörten s hajadonfővel állok Eléd 
S ahogy teremtettél, búskomor tekintetemmel, – 
Gondjaim terhén merengek, – barna hajam eső veri 
S Feléd tárom ki két karom… 

S kiáltanék a mélységből, hogy halld szavam… De megismersz-e még? 
Vagy elfeledtél, nem szeretsz s már jó kezed 
Elnehezűlt szivemre többé nem teszed? 
S már lázas felhőid közt sincs lakásod 
S hiába várom onnan késő jeladásod?… 

Ki teremtettél s megátkoztál, 
Ki megcsókoltál és eltaszitottál, 
Uram, én nem tudok már szólani Hozzád! 
Néma lettem én s a szívem nem talál. 

De majd! az idők végével talán, ha dolgom itt letelt 
S ha szólitasz s megkérdezed majd tőlem: „miért fiam s hogyan?” 
S e hangra, mint a gyermek, felfigyel az alélt fájdalom s e szózatod 
Majd húnyt szememből ismét előcsalja régi könnyeim, 
Hogy ami néma már, – hová tünt, nem tudom, de érzem, él, – 
Az esengés Uram… mivoltod nagy fényétől új életre kél: 
Oh akkor felmutatom majd Előtted tört szivem… 
…Mi más valék, mint esengés? Hisz abból gyúrt kezed 
És nem szerettem senkit s voltam átkozott, akit az emberszív kivet… 
Taníts meg rá, hogy újra áldjalak 
S feledjem el, hogy nem találtalak… 
Oh add, hogy elfeledjem ezt az életet!

Forrás: Digitális Irodalmi Akadémia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése