2023. január 25., szerda

Kassák Lajos: Boldog reggel




Kiállok a kapuba és eldúdolom a széllel: 
láttam a napot, amint bársony köntösében fölszállt a mező virágai közül, 
hallottam a részeg baritonistát a kakas torkában, 
láttam a folyót ragyogni és nevetve tovább suhanni fehér habjai között, 
hallottam a szelet, amint dudaszóval ereszkedett be a kürtőkbe, 
láttam a kislányt kócosan és mezítelenül sétálni a függöny mögött, 
hallottam az uccagyereket, amint magafeledten egy piros szekfűről énekelt, 
láttam egy kart, mikor éppen üdvözölte a vidám érkezőt, 
hallottam a füvek növését és a bogarak zümmögését, 
láttam az öreg kertészt, amint rózsacsokrot nyújt át a szomszédasszonynak, 
hallottam, hogy nem sokára parkírozzák a teret a házunk előtt, 
láttam, amint a kőműves az épületállvány tetejébe kitűzi a májusfát 
és hallottam, hogy a hátam mögött dicsérő szóval beszél rólam az anyám. 
Mást nem láttam és nem hallottam, 
de lehet, hogy éppen ez a nagy szegénység szépíti meg 
fésülgetés nélkül odavetett soraimat.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése