2015. július 19., vasárnap

H. Túri Klára: Pünkösd hétfő, 2o14

...Ma Valaki ajtót nyitott nekem
s én kiléptem magányomból; kezem
erősen fogta Ő, s... nem engedte
vissza-fordulnom. Magzatvíz folyt
s mint árviz sodort az utcánkban végig;

 fülemben s számban harsogó csönd.
Gyilkos...ha kivégzik - félhet
pont így: futott át agyamon -
s magamtól vádoltan...mint
ugorhatnék s kerülhetném ki
magzatvíz-áradatát - haboztam. De...
sodort az ár, s én lassan belémerültem.-
A kínok - súgták az angyalok még:...
hidd el: a kínok...csak kihordottan
válhatnak életre bennetek!
s...megváltva - újba ha fognál embertudhadd:
egyedül miért nem teheted...!

 Egy ajtón át, ma Valaki kiszakajtott
magamból s tudatom termékeny talaján
könyörülő éleny magzatvizét rám hömpölyítette,
s ártatlanságomig butítva vissza: lelkem
a világ gonoszságából kiszabadította;
- mintsem hogy Isten ellen harcolnál,
hidd:...termőbb talajt senki nem adhat - annál
tisztítóbb leheletet mint a Szent Léleké,
hiábavalóság lenne keresned!- Várni

képletesen...Krisztustól tökéletest,
s Európától egyetemlegest? - mint megfogadva...
“Mind szentek legyetek!”- másként nem lehet;
s apostollá is az lesz ma...csak az,
ki Lélek által újjá született. -
 Nem érdemli a keresztény nevet
- de a poklot inkább - az...ki
magánál nem ismer különbet! /miközben
rejtett aknákon mocorog
s ha százszor figyelmeztetné is az Ég,
ő százszor felejti, hogy ellenőrizze, és
kibiztosítsa azt maga alatt!/ -

Pünkösdi hittel...hidd el hát Urunknak:
- év éven ronthat - test s vér testvéreden -
Szent Lelkével Ő minden megváltottban
mindörökké élő s örökké szeret - !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése