2016. március 11., péntek

Szabó Lőrinc: Lóci verset ír


Ünnep előtt volt. Kint a kertben
 húsvéti bárány bégetett,
 most borult virágba az alma,
 a barackfa már vetkezett,

 én meg épp versbe igyekeztem
 fogni életet és halált,
 mikor egyszerre nyílt az ajtó,
 jött Lóci és elémbe állt

 s megszólalt: -- Apu, verset írtam!
 -- De hisz még nem tudsz írni, te!
 -- Nem is írtam, csak kigondoltam.
 -- No, halljuk. -- Hát figyelj ide --

 szólt Lóci, azzal nekikezdett
 s két sorban elmondta a verset:
 "Az életet adja, adja,
 egyszerre csak abbahagyja."

 Én nagyot néztem: -- Ki? Kiről szól
 a versed? Ennyi az egész?
 -- Hát az istenről, az a címe! --
 magyarázta a gyerek; és:

 -- Nem kéne még valami hozzá?
 kérdeztem én kíváncsian.
 -- Nem hát -- felelt ő --, ez az élet,
 ebben már minden benne van.

-- Benne van, jól van, igazad van,
szép a vers, menj és játssz tovább! --
 Szinte ijedten csókoltam meg
 Lóci hatéves homlokát...

 Ő elrohant... Kint ragyogott a
 tavasz, a bárány bégetett,
 s én eltűnődve ezt a verset
 írtam a magamé helyett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése