2022. március 18., péntek

Sebestény-Jáger Orsolya: Az anyák imája

Ha majd csöndjeim szemezgetem, 
mint szőlőfürtjeit az őszi Nap, 
gyermek valótok él tovább szívemben
emlékek, színek és szavak. 

Tanítsd Uram tudnom, s tudatnom: 
ha fájt is olykor – begyógyult a seb, 
tanítsd magam margóra írni,  
hadd legyek, ha kell, mind mellékesebb. 

Hogy nélkülem is tudjanak élni tovább, 
mint tőről lemetszett nyurga fűzfaág, 
mint mélyből a mag, ha felszínre tör, 
mint elárvult arc, ha eltörik a tükör. 

Tanítsd Uram tudnom: így van ez rendben, 
az örök körforgás apró része lettem, 
s mint patak vize feltartóztathatatlan, 
továbbcsorogva mindenemet adtam... 

de egykor én voltam a párna, 
őr az álmotok felett, 
én voltam az étel, s a játékszeretek.        
      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése