2022. június 17., péntek

Dsida Jenő: Laterna Magica

Az alkony lassan hűvös-kékbe sápadt 
s kék úton jártam ődöngőn, magamban. 
Kezemre néztem: hamvas, túlvilági 
kékség imbolygott bőröm bársonyán is. 
Sötétbe mentem, mind nagyobb sötétbe. 
Aranycselló mély húrjain zenélt 
a végtelen magány. Akkor megálltam 
kinyújtott karral, mint világtalan 
kéregető s utánad tapogattam. 
Milyen voltál és milyen volt a hangod? 
hogyan néztél rám és hogyan szerettél? 
- jaj, elfeledtem. Csak az éjszaka 
meredt felém a térben és időben, 
csak tücskök szóltak fekete mezőn 
és hajladozó nyárfák sugdosódtak. 
...Egyszerre fény gyúlt és a messzi égre, 
mint nagy vászonra berregő motor, 
zúgó, öles nyalábbal vetítette 
tűnődő lelkem - lassú reszketéssel - 
lehunyt pillájú, alvó arcodat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése