2022. június 8., szerda

Tóth István: Az én kegyelmem




„ Mi abban hiszünk, hogy az Úr Jézus kegyelme által üdvözülünk.” 
(ApCsel 15:11a)     

Egy fiatalember, aki életében először volt részeg, a kocsmában verekedés közben embert ölt. Letartóztatták és halálra ítélték. Az egész falu nagyon sajnálta ezt a fiút, hisz addig nagyon rendes életet élt. Egy kérvényt írtak az uralkodóhoz és az egész falu aláírta. Leírták, hogy ez a fiú mindig nagyon rendes volt, soha nem tett semmi rosszat, most történt vele először ilyen. Kérték a királyt, ha lehet, adjon neki kegyelmet. A király, amikor kezébe vette ezt a kérvényt, nagyon elcsodálkozott.   

„ Milyen lehet az az ember, akinek az érdekében az egész falu összefog, és annyi ember kéri neki a kegyelmet?” Azt mondta: „ Kegyelmet adok neki, de én magam fogom elvinni, hadd lássam azt az embert!”  

Abban az országban a bírók fekete talárban jártak és ebben az öltözékben ment be az uralkodó is az elítélt cellájába. A fiú felemelte a fejét és ránézett arra, aki bejött. Azt gondolta: itt a pap. Persze holnap meghalok, küldik a papot.  

Az uralkodó azt mondta:  

-„ Fiatalember, jó hírt hoztam magának.”   

-„ Köszönöm, nem kell a maguk jó híre, holnap úgyis meghalok. Nem érdekel a jó hír.”   

- „ De fiatalember! Az életéről van szó, a kegyelmet hoztam.”  

-„ Nem kell a kegyelmük. Tartsák meg maguknak!”  

A király tanácstalanul állt ott, és kérte: „Legalább hallgasson meg engem!”  

-„ Senkit nem hallgatok meg, és ha azonnal el nem hagyja a cellámat, hívom az őrt és kidobatom.”  

A király megrántotta a vállát és elment. Ezután rögtön jött a börtönőr és kíváncsiskodva kérdezte: 
„ Na, itt volt a király, mit hozott? Kegyelmet?”   

- „ Jaj, nem tudtam, hát a király volt itt? Azonnal adjanak papírt, ceruzát, írni akarok a királynak!”  

És írta: Felség, bocsánat, nem tudtam, kell a kegyelem! Gyorsfutár vitte a levelet. 
A király egyetlen mozdulattal széttépte.  

 - „ Ez az ügy nem érdekel tovább.” 

 A következő hajnalon kivégezték a fiút. Ahogy ott állt a bitófa alatt, kérte, hagyják szólni, az utolsó szó jogán mondani akar valamit.  

Aztán belekiáltott a tömegbe: „ Emberek, nem azért halok meg, mert öltem, én nem a bűneimért halok meg. Azért halok meg, mert visszautasítottam a kegyelmet. Elszalasztottam az utolsó lehetőséget.”  

Te élni fogsz vagy meghalsz?  

Forrás: Napi Ige és gondolat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése