2023. május 29., hétfő

Gyurkovics Tibor: Eskü

Mindent neked hagyok illatos nyakéket
fülönfüggőket bársonyt és pénteki ebédet
hal hús hol hús a hal – busa – busásan és teérted
mindent neked hagyok antilopot temérdek

Ez az én esküvőm Esküszöm földre égre
veled voltam a legboldogabb évről évre
esküszöm az arany csillagok fejére
veled vagyok mielőtt életem véget érne

Veled vagyok Kötés Rángásban ideglázban
hogy felforrósodom az isten igazában
a homlokom zugában
esküszöm: te vagy a villanásom ágyam

Esküszöm a réteken futó fekete farkasokra
a fűre ahogy a szél a haját összefújja
a tűre az ideget kivájó könnyű karra
esküszöm a békére következő viharra

Esküszöm esküvő esküttevő szavával
eljegyeztelek magamban a széttörött halállal
ahol a cserepek összeilleszkedve vállal
számolnak szerveim beváltható szavával:

hogy te vagy te hogy te örökké tudsz te lenni
ezen kívül a föld pokol Isten hatalma semmi
az égen nem marad felhő csillag szemernyi
ezen kívül nem lehet énekelni

Csak tested örökös fölfénylő bársonya
mered és meredeken hanyatlik át oda
ahol ragyogni ragyogó test soha
nem tudott szebben mint tested bársonya

Így csak szakad az űr és tündököl a semmi
ahol tükörben arcodnak muszáj lenni
vakítóan fintoros füllel percnyi-figyelni
hogy te vagy te hogy te örökké tudsz te lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése