2018. november 19., hétfő

Dienes Eszter: Hír








                      Magyarországon
                      minden hetedik ember
                      depressziós. 
    
Uram! Hetedik emberré nőttem
ki magam - változik a világ.
Apám is hetedik gyerek volt,
csak ő táltos, én meg mániás -

depressziós. De ez még mind kutyaszar,
melynek tövében szebben nő a világ!
Negyvennyolcéves koromra meglepett
felnőttkori epilepsziám.

Ugye, Uram, mi sohse voltunk jóba?
rámborítottál annyi-annyi gondot -
belerángattál minden szírbe-szarba,
hát erre varrjál gombot, Uram!

Ne mondd nekem, hogy próbára tettél,
kutya szokott próbálni, Uram!
Mondd azt, görögdinnyének néztél,
mi úgy hasad, akár a tudat.

Virág voltam én, Uram,
pillék landoltak rólam,
gyermekláncfű, az voltam;
nem tudom, mi történt, Uram.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése