2022. szeptember 29., csütörtök

Csukás István: Apám, egy darázs és én

Legelőször nézzük apámat, 
vagyis hogy én nézem mosolyogva, 
simléderes sapkáját felemelve
rövidre nyírt ősz fejét mutatja, 
köszönés helyett a fején egy púpot, 
már akkora mint egy fürjtojás, 
mivel a simléderes sapka alatt 
megcsípte egy darázs. 
A púp megvan, hümmögöm, titkon 
somolyogva, de hol a tettes? 
Apám rám néz szigorúan: agyoncsaptam, 
csak nem hagyom magam, ne nevettess! 

Apám nyolcvannyolc éves, ez szép kor, 
és még hetykén viseli a sapkát. 
A darázs nem tudom mennyi, s nem is 
tudom meg, mivel agyoncsapták, 
egy púp maradt utána, szinte
semmi, mert az is lelohad, 
meg talán ez a vers, illetve a ráeső 
rész, de ezzel sem mondtam sokat. 

Aztán üdvözöljük egymást apámmal, 
sapka fenn, a darázs elfelejtve, 
helyretesszük a felcserélt sorrendet, 
csak én sóhajtok elfordulva, rejtve: 
de szeretném, ha az én fejemet is 
megcsípné egy darázs, bármily goromba, 
esküszöm, hogy agyon se ütném, 
nyolcvannyolc éves koromban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése