2022. szeptember 24., szombat

Petőfi Sándor: A négyökrös szekér










Nem Pesten történt, amit hallotok. 
Ott ily regényes dolgok nem történnek. 
A társaságnak úri tagjai 
Szekérre ültek és azon menének. 
Szekéren mentek, de ökörszekéren. 
Két pár ökör tevé a fogatot. 
Az országúton végig a szekérrel 
A négy ökör lassacskán ballagott.  

Világos éj volt. A hold fenn vala; 
Halványan járt a megszakadt felhőkben, 
Miként a bús hölgy, aki férjinek 
Sírhalmát keresi a temetőben. 
Kalmár szellő járt a szomszéd mezőkön. 
S vett a füvektől édes illatot. 
Az országúton végig a szekérrel 
A négy ökör lassacskán ballagott.  

A társaságban én is ott valék, 
S valék szomszédja épen Erzsikének, 
A társaságnak többi tagjai 
Beszélgetének s énekelgetének. 
Én ábrándoztam s szóltam Erzsikéhez: 
" Ne válasszunk magunknak csillagot?" 
Az országúton végig a szekérrel 
A négy ökör lassacskán ballagott.  

" Ne válasszunk magunknak csillagot?" 
Szólék én ábrándozva Erzsikéhez. 
"A csillag vissza fog vezetni majd 
A mult időknek boldog emlékéhez,
Ha elszakaszt a sors egymástul minket." 
S választottunk magunknak csillagot. 
Az országúton végig a szekérrel 
A négy ökör lassacskán ballagott.  

Borjád, 1845. szeptember 26. - október 7. között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése