2022. december 18., vasárnap

Reményik Sándor: Őszi csodák

          Dr. Filep Gyulának 

Ülve a karosszékben, 
Ma legelőször néztem 
Szemközt az utcasort. 
A tekintetem rátévedt egy fára: 
Nini még most sem sárga. 
Zöldnek tartotta meg 
Szép reménység-ruhában 
Az, aki megtarthat mindeneket. 
És én is élek, 
És én is élek 
S megvannak mind, akiket szeretek. 
S e nekem-láthatatlan tündér-őszben 
Eljönnek hozzám az őszi csodák: 
Másodszor borulnak tündér-virágba 
S hoznak pici, fanyar, fura gyümölcsöt 
Az almafák.  

S a drága földön, nem is olyan messze 
Másodszor érett meg most a cseresznye, 
Az elnyílt őszi-kikerics helyén, 
Őszi bánat és lila gyász után, 
Októberi dombok oldalain 
Pompázik a tavaszi kankalin. 
Rügyet bont minden ág 
S belőlem is szinte nap-nap után 
Kihajt egy vers-virág. 
S ki tudja még mi lesz? 
Lehet, hogy a közelgő karácsonnyal 
Zúgni fogok erdőkkel egyetemben 
Lombkoronás, orgonás áhítattal.  

Ülve a karosszékben, 
Ma legelőször néztem 
Szemközt az utcasort. 
Az utcasor felett 
Egy színes felleget. 
A szemem újból rátévedt a fára. 
A reménységben megtartatott fára, - 
S akkor gáttalanul, 
Feltarthatatlanul, 
Elbírhatatlanul 
Robbant ki szívemből a hála.  

1934 október 11

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése