2023. február 6., hétfő

Gyurkovics Tibor: Tiszták

Köszönöm, Istenem, egyetlen, 
hogy olyan emberekre leltem 
az életemben, akiket 
mai napig is szeretek. 
Kik bennem nőttek mint a fákat 
növesztik a törékeny ujjak 
mint a testőrök körülálltak 
A legutolsó vérkörön 
is velem voltak, köszönöm.  

Köszönöm fényük, tisztaságuk, 
hogy bennem keresték a másuk. 
Villogtak bennem azon a 
tükörvilágon éjszaka. 
És amikor elsötétedtem 
ők kivilágítottak engem 
s belülről ragyogtak helyettem 
s a legutolsó vérkörön 
velem tündököltek, köszönöm.  

És nemcsak akkor, minden órán 
életem ködös fordulóján 
ők bongtak bennem, mint a hang
ahogy templomban a harang 
üres falak közt is kongtak, 
hibás szívem helyett is szóltak, 
mint áldozó az áldozónak 
harangoztak a küszöbön, 
és velem voltak, köszönöm.  

S mikor eljött a nagy ítélet, 
a „dies irae”, az egészet 
odaadták ama harag 
napján az egész arcukat. 
Hogy őket is lásd ne csak engem 
a szépségüket nálam szebben 
ebben a halálküzdelemben 
mikor vallattak, úgy szerettek, 
hogy helyettem is ők feleltek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése