2020. január 7., kedd

Pilinszky János




„ Csak zümmögöm nevednek halk zenéjét, 
és máris részeg tőled minden érzék, 
kit oly hiába, nyugtalan kerestem, 
hozzám találsz az áldott szédületben, 
hogy többé semmi – ugye – nem szakít szét? 
mint rím a rímbe lelkünk úgy hatol 
egymásba, egymásnak felelve, mint két  
tiszta sor!” 

 (Áldott szédület)


*



  „ Temess a karjaid közé, 
ne adj oda a fagynak, 
ha elfogy is a levegőm, 
hivásom sose lankad.”  

(Panasz)


*




 „ S ne félj te sem, ne fuss előlem, 
inkább csittítsd a szenvedést, 
csukott szemmel szoríts magadhoz, 
szorits merészen, mint a kést.”  

(Tilos csillag)


*




  „Várok, hogyha váratsz, megyek, ha terelsz, 
maradék szemérmem némasága ez, 
úgyse hallanád meg, hangot ha adok, 
sűrü panaszommal jobb ha hallgatok.”  

(Örökkön-örökké)


*




 „ Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok.
Csúf, de te gyönyörűnek találtál.
Végig hallgattad mindig, amit mondtam.
Halandóból így lettem halhatatlan.”

(Átváltozás)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése