2021. június 22., kedd

József Attila: Este volt s a bőrünk összeért

Este volt s a nyári égről 
Rohanó, tüzes vágyak estek belém, 
Mikor a bőrünk össze-összeért, 
Egész életemmel ott éltem én, 
Azon a kicsi, darabka helyen, 
Ahol a bőrünk, 
A bőrünk összeért.   

Most már tudom, őt, őt kerestem, 
Mikor jelenést kért az eszem. 
S ó, ti kis virágok s ti embertelen messzeségek, 
Értitek-e az ő szavát, ölét? 
Mert már nem birom el s az egész asszonyt 
Méhike-zümmel és hatalmas 
Üstökös-dobó kiáltásokkal 
Kihirdetem.   

Micsoda melletted a napsütött szöllőhegy, 
A hajnalszőrű friss, égi állat, 
Vagy a bokrok reggeli ringatódzása 
A hajadon földek zsenge tomporán? 
Minden asszony csókja összebugyog benned 
S már sokszor félek, nagyon félek tőled, 
Mert mi nagyon összebogozódtunk   
S még minden szabad szálat elkeversz. 
Ó, mi akkor is kívánjuk egymást, 
Mikor énrajtam szörnyű kövek vannak 
És te könnyű felhőkön heversz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése