2021. október 26., kedd

Nemes Nagy Ágnes: Nem akarok

Nem akarok meghalni, nem, 
éveim bárhogy sokasodnak, 
s keserűjén is a napoknak 
újabb napokra éhezem. 

Pedig nyughatnék teli szemmel. 
Ültem zsúfolt toronyszobában, 
s a százméteres éjszakában 
lent dübörgött a déli tenger. 

Járkáltam nagy, metszett fasorban, 
és fújt a földalatti szél 
a folyosók szögeinél 
a villamos-sikátorokban. 

Rómában egyszer hullt a hó. 
– S ahogy vonultunk a Murán át, 
a csizma, csajka, kézigránát, 
s egy Szultán nevű pejcsikó. 

Temettem pucér németet, 
láttam a kormányt Debrecenben – 
nem áll a ház, ahol szerettem, 
s nem ámulok, ha rettegek. 

Hajamban ősz szál. A világ 
haját tavaszi szél zilálja. 
Hiába – mondom – mindhiába, 
mégis moccan, kél a vágy, 

hogy élni, lélegzettelen, 
hogy élni étlen, egyedül – 
méláz az ég: borul, derül – 
nem akarok meghalni, nem.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése