2021. október 4., hétfő

Reményik Sándor: Hallgat




Hallgat. 
Hallgat néha hosszú órákon át. 
Akár a kő. 
Akár a fa. 
Akár a hó. 
Akár a hóvirág. 
Hallgat. 
Én e hallgatás irígye vagyok. 
Bár nyugtalanít ez a hallgatás 
Néha. 
Mert hátha befelenőtt panaszok, 
Megkövült jajok, elhalt sóhajok, 
Fínom kéreggel, fedezett sebek, 
Alig kinyílt apró virágfejek, 
Szorongó, örök, nagy-nagy aggodalmak 
Lappangnak kő, fa, hó, hallgatás alatt. 
Én azt hiszem, hogy ismerem. 
És mégsem ismerem. 
És ma sem tudom, miért hallgatag. 
Csak e hallgatás irígye vagyok. 
Azután szégyellem, 
Jaj, nagyon szégyellem, 
Mindíg, amikor szemben ül velem, 
Fecsegésben szétszórom magamat, 
Hogy szóltam, szóltam, szólnivaló nélkül, 
Aprópénzként elszórtam magamat. 
Ő ült, és hallgatott, 
S mint foghatatlan súlyt 
Éreztem lelkében az aranyat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése