2023. október 31., kedd

Kiss Ottó: Visszafelé hull a hó - Versek gyerekhangra










Tudod apa, az lenne jó, 
ha eggyel többször jönnél haza, 
mint ahányszor elmész.  


Szeretem, ha hull a hó. 
Azt is szeretem, amikor 
apa eljön hozzánk, de nem 
szeretem, amikor elmegy. 
Olyankor a szívemben 
visszafelé hull a hó.   


A boldogság az, 
amikor sokat kapunk. 
A fájdalom az, 
amikor ezt mind elveszik. 
Én nem akarok boldog lenni többé, 
mert az egyszer nagyon 
fájni fog. 

*

Amikor vacsoráztunk, 
anya lefestette a Napot, 
persze csak szavakkal, 
de a képzeletemben nem a Napra, 
hanem legjobban egy csillogó 
hógolyóra hasonlított, 
a felhő pedig, 
mert az is volt a festményen, 
egy tintahal képében 
úszott nyugat felé, 
le a tenger mélyére, 
oda, ahol sötét van. 
Csak a hógolyó 
ragyogott fent továbbra is, 
mintha mindig ott akarna maradni, 
akár apa nagy fehér tányérja 
a konyhaszekrény tetején. 

*

Anyától apáig egyetlen út vezet, 
az, amelyiken a hatos autóbusz megy. 
De ez a járat azóta nem közlekedik, 
amióta apa feleségül vette anya 
régi barátnőjét, a Cédát. 


Ma vettünk egy kutyát, aki 
anya szerint sokkal többet játszik 
majd velem, mint a papa valaha is. 
De szerintem a Terri egyáltalán 
nem hasonlít a papára. 
Négy lába van és sokkal alacsonyabb. 


Az igazi dolgok 
nagyon mélyen vannak. 
A feneketlen tó 
fenekénél is mélyebben. 
A szívem körül valahol. 

*

Azt mondta a Márió, hogy a spenótot 
és a répafőzeléket kimondottan szereti, 
csak azért nem eszi meg őket, 
mert olyan nagyra nő, hogy ha 
lefelé néz, elszédül.  

A Máriónak, tudod, sok mindenben igaza van. 


Régen, amikor az emberek még 
némák voltak, a halak gyűlést 
tartottak, sajnálkoztak egy csomót 
az emberek miatt, aztán nekik adták 
a beszédet. Ezt anya mondta. 
Én meg azt mondom, ha kicsit nagyobb 
leszek, összegyűjtöm a szavakat egy 
műanyag zsákba és beleöntöm őket a 
tengerbe. 
Hadd beszéljenek ezután a halak is.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése