2023. október 10., kedd

Radnóti Miklós: " És szólt és beszélt vala Káin Ábellel" - Mózes I. 4:8.

G. D.-nek, bátyámnak.  

Ábel, testvérem, tegnap fölkeltett az ősi bűn, 
megöltem hófehér álmaidat és hajszoltam magam 
kárhozottan a hiábavalóság éjjeli útján, fagyott 
szomorú fáknak glédája között a reggel elébe.  

Napszagú földjeim párázva sirtak utánam, 
kiűzött testem lihegő éji sebekkel világitotta 
arcomra a megbánás piros rózsáit és koldulón 
hívtalak átokbontó, nagy találkozásra.  

Te szent voltál és a fölajánlás áhitata lengett 
amikor megszülettél; az én régi napomon terhesen 
zengett az ég, gyilkos nehezen szakadtam le 
mint első levél az átkotnyögő keserű fáról.  

És lettem Káin, domború mellemen kelt fel a nap 
és térdeim fáradtsága hozta az alkonyt amikor 
öltem s amikor szórtad utánam kergetőszavú 
fájdalmaid és elémdöntötted éji futásom őreit 
a fagyott, szomorú fákat.  

Megbotoltam, felhasadt a húsom a gáton és 
elestem s ujra futottam feketén, bibliáson: 
Káin vagyok és tegnap fölkeltett az ősi bűn, 
Káin vagyok és te vagy az Ábel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése