2024. február 15., csütörtök

Kiss Ottó: Utolsó napok












Veled játszottam az erkélyen, apa, 
nyár volt, sütött a nap ebéd után, 
anya kijött, és azt mondta: költözünk 
– kastélyt ígért, és hogy majd lesz kutyám. 

Mi nem megyünk, mondtuk, miért is mennénk, 
s hogy ezzel csak a szívünkön facsar. 
Azt felelte, neki joga van hozzá, 
hogy elvigyen engem is, ha akar. 

Az utolsó napon még lovagoltam 
apával a vár előtt, strand után, 
aztán anya elvitt, igaz, nem kastélyba, 
de egy hónapig tényleg volt kutyám. 

Addig azt nekem nem mondta meg senki, 
hogy apát már nem mindig láthatom, 
csak kéthetente pénteken, s hogy vissza 
kell hoznia minden vasárnapon. 

Az új óvodában sírva ébredek, 
mert a másik apukám jön értem 
– hiába szóltam a vizsgálaton is, 
hogy a régi apukámat kérem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése