2021. július 15., csütörtök

Reményik Sándor: Egymás helyett

Van egy barátom, végzetesen más, 
És végzetesen mégis egy velem. 
Én végigálmodom az álmait, 
Ő végigéli az én életem.   

Ő helyettem is él, szenved, szeret, 
Lángol, lendül, hevül, harcol, nevet, 
Gyermek is, bajnok is, ember is a gáton. 
Én benne eltemetett vágyaim 
Hazajáró lobogását látom.   

De néha őt kísérti egy-egy álom: 
Mennybe törő és földbe temetett, 
Álom, amelynek folytatása 
Csak bennem, az én lelkemben lehet. 
Azt én nevelem, azt a gyökeret. 
Titkos virágként világra hozom, 
Nap felé fordítom a szirmait, 
S égre festem egy halvány hajnalon.   

Van egy barátom, végzetesen más, 
És végzetesen mégis egy velem, 
Barátságunkban épp ez a varázs. 
Én benne élem égig magamat, 
Ő bennem álmodja magát az égig.   

Ha találkozunk egy más csillagon: 
Szerepeinket talán kicserélik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése