2022. február 1., kedd

Bódás János: Dícséret









Meghódolok Uram előtted.  
Hatalmad látom, ismerem.  
Neked köszönhetem, hogy lettem:  
Te vagy teremtő Istenem.   

Neked köszönhetem hogy élek, 
s ezer halálos buktatón  
nem vesztem el, – hiszen Te voltál  
megtartóm és oltalmazóm.   

S mert az ördög zsákmánya lettem,  
és veszni tért az életem, 
– hogy megszerezd, – a véred árán  
megváltóm is lettél nekem.   

Áldásodat meg nem becsültem,  
eltaszítottam kezedet,  
Te türelmesen csak megáldasz,  
mert jóság vagy és szeretet.   

Vigasztalás az is, ha méltán  
meg-megdorgálsz, s ha néha versz,  
mert bíztat a hit: gyermekednek  
tekintesz, s mint Atyám, nevelsz.   

S ha majd az életem kialszik,  
nem zár pokol, se sírhalom. 
Tenálad vár az üdv, az élet,  
mert Irgalom vagy, Irgalom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése