2022. február 17., csütörtök

László Noémi: Mondd el nekem

Mondd el nekem, 
miért nem vagy idegen, 
mozdulataid 
honnan ismerem, 
miért tudom rólad, 
amit még te sem? 
Mondd, meddig tűröd 
azt, hogy olvasom, 
mit ír a ránc 
tűnődő arcodon, 
hogy szótlanságod 
értem, hallgatom? 
Tanulod-e mi az, 
amitől félek, 
hol nyitott ajtót 
testemen a lélek, 
mit mondanék, 
amikor nem beszélek? 
Végül csak annyit: 
vigyázol-e rám, 
ha nem jut már 
eszembe a szezám, 
leszel-e testvérem, 
anyám, apám? 
Tudod-e, amit én 
nem tudhatok, 
amiről holdtöltekor 
álmodok, 
emlékszel-e, ha 
el vagyok feledve, 
s velem vagy-e, 
amikor nem vagyok? 
Álmomban, egyszer, 
súgva-settenkedve 
eljössz-e velem 
sétálni a csendbe, 
és engeded-e majd, 
ha megfagyok, 
hogy eltemessenek 
a tenyeredbe?   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése