2023. szeptember 22., péntek

Ady Endre: Az elsőség jósága

Ha jó vagyok, hátam mögött 
Jár valaki s azért vagyok. 
S ha rossz vagyok, 
Valaki elébem szökött.  

Csak ez az egy: a rettenet, 
Hogy elém vághat valaki, 
Hős valaki 
S megkettőzöm a léptemet.  

Élet kerülget vagy Halál? 
Mindegy, de amig én megyek 
Elől megyek 
S mindenki csak nyomomba jár.  

Ha nem igaz, hát hazudom, 
Hogy még mindig első vagyok, 
Magam vagyok 
Szabad mezőn, szűzi uton.  

S én alamizsnás nem leszek, 
Én sohse leszek második. 
Bus második, 
Mert a jóság-szándék vezet.  

S óh jaj nekem, ha elporoz 
Mellettem győztesek hada, 
Vig, gyors hada, 
Mert rut leszek, nagyon gonosz. 

 Jaj lesz, ha életben kapom 
Halálomat, a győzetést, 
Legyőzetést, 
Mert kigyullad a homlokom.  

S akkor majd látják mindenek, 
Hogy minden szép ut balga ut, 
Hiába-ut 
S megáll az isteni menet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése