2023. szeptember 1., péntek

Lackfi János: Anyajegy










Ne félj, mert veled vagyok, én a tiéd, te az enyém, 
tudom a PIN-kódodat, de nem árulom el senkinek, 
ismerem az összes sebhelyedet és anyajegyedet, 
minden jelszavadat és a digitális ujjlenyomatodat. 
Fel tudom sorolni első szerelmeidet név szerint, 
mert kedvesek énnekem is, születésnapi 
ajándékaidra mind emlékszem, a karácsonyiakra is, 
jobban tudom, hogy gyarapodott a súlyod, 
nőtt az ajtófélfára rótt magasságod, mint a védőnő, 
tudom, mi a kedvenc édességed, hogy melyik szagot 
utálod legjobban, hogy melyik pillanatba 
utaznál vissza legszívesebben, hogy melyik 
város szerepel a bakancslistádon, 
álmodban el is viszlek oda nem egyszer, 
nem kétszer, s ha hagyod, hogy én szervezzem 
az utat, a valóságban is el fogsz jutni oda. 
Tökéletesen tudom utánozni az aláírásodat, 
de inkább megmaradok a magaménál, 
VAGYOK, AKI VAGYOK, minden intődet 
én láttamoztam, minden igazolatlan órádat 
én igazoltam. Ha tengeren kelsz át, ott vagyok 
veled, ha tűzön kell átmenned, nem égsz meg, 
ha a szülőszobán ülsz vagy benn vajúdsz, 
én nem mozdulok mellőled, veled vagyok 
a sugárkezelésen, átölellek a krematórium folyosóján, 
míg várod, hogy kiadják édesapád forró hamvait. 
Nem kell nélkülem menned urológushoz és fogászhoz, 
az adóhatóság előszobájába is elkísérlek, 
a tartozások örvénye nem borítja el fejedet, 
ha üvöltve követelik rajtad az örökséget, 
ott leszek veled, és moly nem rágta, 
rozsda nem marta örökséget tartogatok 
neked az élők országában. 
A KRESZ-vizsgán ott ülök melletted, az állásinterjún 
lerágom a körmömet érted, ha megcsalt 
a szerelmed, együtt bőgök veled a vécén, 
a művi vetélés után nem hagylak egyedül, 
sem a válóper közben a bíróságon. 
Férjezett vagy férjezetlen neveden szólítalak, 
beceneveden szólítalak, mint a barátaid, 
anyának, apának, mint a gyerekeid, 
gyermekemnek, mint a szüleid. 
Megváltalak, óvadékot teszek le érted 
a rendőrőrszobán, elengedem minden lelki 
és érzelmi tartozásodat, új lapot nyitok neked, 
minden reggel új hajnal íratlan papírlapját, 
minden január elsején vadonatúj évet 
adok neked, ifjúságod megújul, mint a sasé, 
ha nem csak az evilági, homályos tükörben nézed, 
kezedbe adom szeretetem tükrét, 
az az egyetlen valós valóság, 
hisz örökké tart.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése