2023. szeptember 30., szombat

Kiss Ottó kamaszversei

(A kérdés)  

A kérdés nem az, 
hogy Isten létezik-e. 
A kérdés az, 
hogy mi lenne, 
ha nem volna. 
Megszületnénk, 
élnénk, meghalnánk – 
teljesen fölöslegesen.  

Könnyű belátni, 
hogy ennek aztán 
semmi célja 
és értelme 
nem volna.     


(Beszélgetünk)  

Nem szeretem, 
amikor arra kell felelni, 
amit tanultunk. 
Na jó, egy kicsit szeretem, 
mert jó érzés, hogy tudom.  

De azt meg nagyon szeretem, 
amikor csak úgy beszélgetünk, 
mint például most is, 
mindenféle cél nélkül, 
mert elmondhatom, 
amit éppen érzek vagy gondolok.  

Ez pont olyan, 
mint amikor játszós ruhában vagyok, 
mert akkor bármi megtörténhet 
– de ha ünneplőben vagyok, 
akkor biztosan nem fogunk játszani.     


(Néni)  

Most elmagyarázom nektek, 
mi az a hit.  

Régebben 
minden vasárnap reggel 
elsétált az ablakom alatt 
egy néni és egy bácsi 
a sarki templom felé. 
Kézenfogva mentek, 
és az arcukon földöntúli 
mosoly ült.  

Mostanában 
csak a nénit látom. 
Vasárnap reggelenként 
egyedül megy. 
Már nagyon öreg, 
alig tud járni, 
de az arcán 
most is ott van 
az a földöntúli mosoly.  

Na ez a hit.     


(Szeretet II.)  

Ha igaz, hogy a szeretet végtelen, 
akkor nem az végtelen, ahogy mi szeretünk, 
hisz annak van kezdete és vége. 
Isten létének viszont nincs kezdete és vége. 
A végtelen szeretet tehát csak az lehet, 
ahogy ő szeret minket.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése