2020. szeptember 23., szerda

Francois Villon: Kerítőballada Villonról és kövér Margot-járól

Persze: pukkadnak a párizsi polgárok, 
mióta hírlik, hogy egy lánnyal járok, 
ki az utcáról tartja el magát. 
De a kis dögöt nagyon szeretem, 
ingét megvarrom, ágyát megvetem 
és megkefélem este a haját; 
bort hozok a kocsmából, a kútról vizet, 
s ha egy vendég jön, aki jól fizet: 
a hátsó ajtón diszkréten távozom, 
hogy a gavallérok és a tiszturak, 
mint a mennyben, úgy érezzék maguk 
a bordélyházban, hol ketten lakunk.

Persze, gyakran beköszönt a nyomor. 
Ilyenkor Margót látni sem tudom, 
gyűlölöm, mint a kést, a vérem forr, 
belérúgok és a haját húzom, 
Józsefre és Máriára esküszöm, 
hogy holnap reggelig agyonütöm, 
ha nem lesz pénz – zálogházba teszem 
ruháit, és ha nincsen mit egyem: 
káromkodom, míg a gyomrom korog, 
ő meg a szoba sarkában kuporog, 
s ilyenkor napestig pofozkodunk 
a bordélyházban, hol ketten lakunk. 

Aztán egyszerre pénz áll a konyhára, 
mert hirtelen nagy lett a forgalom, 
vagy én találkoztam a Bac utcában, 
avagy a Montmartre-i domboldalon 
egy bitanggal, ki meglógott a cehhel… 
S kövér Margóm akkor megint a régi, 
combomra csap és arcunk felderül, 
lefekszünk s én egy dalt trillázok néki, 
ahogyan ez a legjobb férfinak 
száz évben is csak egyszer sikerül. 
És aztán másnap estig horkolunk 
a bordélyházban, hol ketten lakunk. 

Ajánlás: 

Kik ezeket a sorokat olvassátok, 
gavallérok, urak és kapitányok, 
jegyezzétek meg: ha egy lányt kívántok, 
ki az ágyban mindenre kapható: 
szolgálatotokra készen itt vagyunk 
a bordélyházban, hol ketten lakunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése