2021. január 10., vasárnap

Kántor Péter: Egy fiatal párra

Amikor megtaláltam azokat a régi fényképeket, 
még a születésem előtti időkből, 
nem a nagymamákról, nagypapákról, 
nem a sok ismeretlen rokonról, barátról, 
hanem huszonéves anyámról és apámról, 
közös életük kezdetéről, 
úgy néztem azt a fiatal párt, 
mintha az etruszkokat, mintha az antik Rómát. 
Pedig hát mégiscsak a szüleim! igen, ők azok! 
És hirtelen szomorúság fogott el miattuk, 
sirattam őket, akárha a saját ifjúságomat siratnám, 
ahonnan örökre kiűzettem, 
ahogy a gyerekkoromból is fokról fokra, 
s ahová vissza már csak emlék-ösvények vezetnek, 
folyosók labirintusai egy-egy kitüntetett múzeumi terembe. 
Láttam: ledöngölt földön állnak biztatón mosolyogva, 
s rég múlt nap fényében ragyog rég hunyt szemük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése