2021. január 5., kedd

Szlukovényi Katalin: Összhang

Csak azt szerettem volna elmondani neked, 
amit az ablakból láttam ma délután 
az utca túlfelén, a tetőtér-beépítésen; 
gigantikus daru meredt a négyemeletes 
házak fölé, két szaki dolgozott vele: 
a darukezelő fönn a kocsi tetején, 
egy üvegfülkében, ahonnan pont nem látni le 
az utcaszintre, ahol meg a kollégája állt, 
pocakos, kopasz, ötvenes fickó, kezében 
rádiótelefonnal, ő volt alul, és mégis 
ő irányította a műveletet; a háztetőn 
törmelékkel telepakolt csille odafönn 
végigfutott a sínen, majd megtorpant 
a homlokzaton éppen túl, a járda fölött
egy lélegzet-visszafojtott pillanatra, 
aztán elindult lefelé, vigyázva, de mégis 
jó ütemben, az összeszorított, brutális 
vasmarokban több mázsa apró, szürke kő; 
ahogy közeledett az utcán álló konténer felé, 
lelassított, hogy pontosan betaláljon, 
a lenti fickó pedig gyöngéd és precíz 
mozdulatokkal, mint egy rutinos kéjnő, 
igazította a konténer fölé, előbb szavakkal, 
aztán kézzel simogatta végig a vasat, 
a szűk konténer pereméhez érve a csille 
egy pillanatra megállt, mintegy bemérte 
a jó szöget, erőt gyűjtött az utolsó lökéshez, 
aztán behatolt, és kiengedte terhét; 
miután végzett, a lenti szaki eligazgatta, 
még egyszer végigcirógatta a csillét 
búcsúzóul, az pedig lassan elindult fölfelé, 
megkönnyebbülve, készen az újabb körre; 
én meg lenyűgözve bámultam őket, micsoda 
összeszokott páros; hát csak ezt szerettem volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése