2021. augusztus 24., kedd

Demény Péter: Apazsoltárok

Sorompó 

Holnap meghalok, 
és még mindig 
nem fogom tudni, jókor 
engedtem-e le a 
sorompót, jókor emeltem-e 
fel. Volt, ami átszáguldott 
nyugodtan, pedig nem kellett 
volna, és akadt, ami nem 
siethetett, pedig nagyon 
kellett volna. És ami 
éppen jókor, az nem mindig 
szerzett akkora örömöt. Vagy 
talán csak az ember vár el túl 
sokat? Én biztosan túl 
sokat vártam el, de hát 
nem lehettem vonat is, sorompó 
is, bakter is. Fütty, az nagyon 
lettem volna. Majd 
legközelebb. 


Méh 

Lesz-e legközelebb? Nem 
mondom, hogy ez a kérdés, csak 
ez a kérdés. Nem is a hiúság, vagy 
a mohóság, csak a vágy, hogy 
valamit végre jól, végig 
hibátlanul. Zümmögni, virágról 
virágra szállni, mézet ereszteni, és 
megszűnni. Olyan nagy 
kívánság? Megbántottam 
a lyányomat, és 
még élek.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése