2022. november 16., szerda

Kiss Benedek: Ínyemről a bor zamata

Mindig a halálról gondolkodtam, 
hogy elhull a virág s az élet elszalad, 
de magam haláláig nem jutottam, 
hogy mi vész velem, s nélkülem mi marad? 

Hogy szemem volt, kezem és lábam, 
– olyan, amilyen – 
s ezentúl nem lesz belőlem 
már pihe sem? 

Avagy a csont, a szőr marad? 
De hajdani 
szerelmes szavaim 
mivé lesznek? 
Mivé lesz grimaszom , mosolygásom, 
torkomból a zümmögő ének, 
ha fejemhez állítják a keresztet? 
S hová lesz a kereszt is, 
amit az utakon cipeltem? 
Nem érdekel az új genezis, 
csak hogy egyszer emberré lettem. 

Gondjaim, gondolataim 
öröklik-e majd jövendő népek? 
Találnak-e a jázminvirágon 
annyi szépet, mint én 
s a méhek?    

Ínyemről a bor zamata 
hová tűnik, de 
úgy ám, amint én éreztem? 
Hová lesz sok csodálkozásom, 
gyönyörűségem és morcos kedvem? 

Hová lesz kolostori 
szemérmem, kurva-kitárulkozásom? 
Hová lesz ajkamról az ámen, 
mellyel a végzetet várva-várom? 
Én Istenem, jobbik részem 
megmenekül a pusztulásban? 
Életet adtál, Uram, s betellett, 
az jön majd el, 
amit sohasem vártam, 
ha nem illet irgalmad és kegyelmed. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése