2022. november 26., szombat

Petőcz András: Oblomov álma

Két óra elmúlt.  

Csak kapkodom a fejem, 
túl gyorsan történnek 
körülöttem a dolgok.  

Elfáradtam.  

Egy pillanatra, talán 
ha lehúnytam a szemem, 
egy percre se, és 
el is telt a délelőtt.  

A tornác felől éles napsütés, 
a fény a szemembe vág, 
elvakít.  

Meg kell, hogy igyam, lassan, 
a délutáni teát.  

Álmomban, mintha, 
már meg is ittam volna,  

és úgy emlékszem, megjelent 
a nappaliban 
Olga.  

Beszélgettünk, sétáltunk is, 
ő nagy ritkán a karomon pihent, 
és az őszi napsütés alatt 
az idő, velünk, ott, a kertben, 
csak alig-alig haladt.  

Szép álom volt.  

Most a napsütés, 
miként a kés, 
a szemembe vág.  

Álmomban Olga öreg 
szolgálóját is láttam 
a ravatalon.  

Sárgás, viaszos arca volt, 
a szeme csukva. 
Látszott, ahogy meghajolt 
az ismeretlen erő előtt, 
még közben is a száját 
szorította.  

Mint aki mindenkire haragszik ott, 
valahol, 
ahol ilyesmi megtörténhet.  

Mint aki a Seollal már 
ezerszer farkasszemet nézett.  

Délután van. Teaidő. 
Kettő is elmúlt. 
Eltelik ez a nap is. 
Ez a hét is. 
Sok minden történt. 
Későre jár.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése