2024. április 4., csütörtök

Bella István: Augusztus 7

Harminchárom éves vagyok, lassan 
egyaránt megérek, mint már annyian, 
a föld és a fény 
férgeire, 
harminchárom év, lassan 
zuhanhatok fölfele én is, 
mint a madár, a kőből lett álom, 
vagy mint az apám… 
Nyár van odakint, mondják, de én csak 
szívemre figyelek, s hallgatom, 
hogy húz odakint, mint a repülőgépek, 
rajokban a hó, s hogy robajlik 
a tél, a tél, a tél, 
– a lét hangrobbanásait 
számolom szívemben, 
– egy-kettő, egy-kettő – 
menetelnek a percek, de ki vezényel, 
ki masíroztatja körbe és körbe a vérem 
a testem 
négypitvarú kaszárnya udvarán…   

augusztus hetedike van, ma egész nap 
koromsötét éjszaka volt, mondtam, 
s a szeretőm – te őrült! – elsírta magát, 
mert dél volt, gyönyörű dél, reggeltől estelig…   

Harminchárom év, hajamba lassan 
fehér hollók települnek, 
s mind sűrűbb rajokban, 
pedig azt mondja az írás: 
„ ritka, mint…”   

Ki egyre kevésbé leszel az enyém, 
s ki ismered már 
a hanyattesett bogár bánatát: 
– „ Segítségezik a katica” – 
kicsi fiam, 
állj körém, 
végy a tenyeredbe, 
vigyél el apámhoz, 
s tégy le, 
két lábra, 
négy lábra, 
vagy százezer lábra akár.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése