2024. április 11., csütörtök

Kassák Lajos: Férfiének a rózsaláncról

Elindultam tőled 
S mennél messzebb megyek 
annál közelebb jutok hozzád.   

Sajognak csókjaid s kezemben felejtettem kilincsed. 
Óh, balga szivem, amint egyedül ballagok 
olyan vagyok, akár az állat, ha riadtan menekül 
olyan vagyok akár a gyermek, ki szájában 
az édes tej izével jajong anyja után.   

Miért is mentem el, mért nem maradtam nálad? 
Kilenc tövis került azóta talpamba 
szivemre kilenc abroncsot vert az emlékezés 
s ki tudja mi lesz velem, ha egyszer 
szél kerekedik s vad tölcsérében magával ragad.   

Óh, fivéreim mind, kik e földön bolyongtok 
segitő jobbot hiába nyújtunk egymás felé. 
Harcban vagy szerelemben vérzünk el egyedül 
miközben sután és reménytelenül dadogjuk 
irgalom az ember fiának, ki bennünk lakozik.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése