2018. augusztus 6., hétfő

Gyurkovics Tibor: Hold-ének
















Én úgy szeretlek mint a Hold
ki az öledig lehajolt
és fölfakasztotta egész
különleges természetét:

hogy úgy szeret hogy nem lehet
már meglennie nélküled
csak bombáz és csak sugaraz
egyetlen nap sem ugyanaz
csak te vagy neki ő neked
már megöli a szeretet
hogy fuldokolsz és fuldokol
a szeretetbe belefúl
csak jajgat és csak visszaver
csupa ámulat és teher
– meghal miközben énekel

Ó, jaj, a Hold az én vagyok
az öledig lehajolok
hogy fölnyissam szívem egész
különleges természetét

halálosan érted dobog
– és nem baj hogyha meghalok –
csak a futás az őrület
az álom legyen körüled
beburkol bevon mint a köd
míg megőrülsz – megőrülök
és a Hold aki én vagyok
egész az öledig ragyog
sugaraz bámul fölemel
meghal miközben énekel
– s megfojt miközben énekel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése