2018. augusztus 16., csütörtök

Faludy György: Két szonett



Éjfél is rég elmúlt. Lefekszem vállad 
mellé, szétterült, sárgaréz hajad 
dobogójára és némán csodállak 
mint alszol el tíz másodperc alatt.

Nékem több kell. Felébredek vagy hétszer 
s látom; összegubancolod magad. 
Karodat fejed mellé dobtad. Nézlek: 
csak bodzabél fehér hónod marad.

Reggel hosszú tested előkelően 
kinyúlik. Arcéled nem messze tőlem 
ártatlan s gyermeteg. Oly izgatott

leszek, vénség, hogy itt vagyok veled 
és mint a lég, mindkettőnket befed 
fiatal, győztes, barbár illatod.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Hatvanöt év korkülönbség. Remegtem 
a rémülettől. S mégis átadom 
magamat néked. Megőrültem, mondják. 
Jeges lúdbőr futott le hátamon.

Egyszerre mégis otthon vagyok nálad 
s fölöttünk a szerencse őrködik. 
Beszélgetésünk folyója kiárad 
és megtanultuk, hogy időnk rövid.

Ám most így élünk durva és szíves 
lények között, nem ülünk senkihez 
s nem mondunk magunkról sokat. Minek?

De élvezed és én is élvezem 
a lehetetlent. Maradj énvelem. 
A mindenségben nincsen értelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése