2017. december 15., péntek

Kántor Péter: Hogy kezdődött?

Hogy kezdődött? Ki emlékszik már arra?
Színes mintákat rajzolt a fény a falra.
Volt a történelem: egy hétfőre egy keddem.
Egyszer, nem is tudom, hogyan, beszélni kezdtem.

Voltak a szüleim, és voltak mások.
Volt óvoda, és benne óvodások.
Tündérek éltek titokban a világon.
Volt egy xilofonom. Egy nyulam. Egy papagájom.

Volt egy tengerjáró hajóm a kádban.
Volt a karácsony, amit nagyon vártam.
Volt a nővérem, a Kati. Akit elvitt a Zsákos ember.
Pedig azt mondták, nincs is olyan. Nem kell félni tőle, nem kell!

Hogy kezdődött? Volt talán hat-hét lába is a széknek,
és épp hét emelete volt mindig az égnek.
Voltak nagymamák, nagypapák. Csuklottam, ha nevettem.
Egyszer, nem is tudom, hogyan, beszélni kezdtem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése