2020. október 25., vasárnap

Csoóri Sándor: Ó, te szépséges banyácska

Ó, te szépséges banyácska, 
őszen is szemedbe lóg a hajad. 
Emlékszel még rám a nagy időből? 
Én voltam az a félmeztelen, 
kószáló fiú, 
aki megtalálta a szivárványt 
a folyóparton: 
elveszett hajpántodat.  

Te kendert áztattál kipirulva. 
Vizes illata 
egész nap ott kóválygott körülötted. 
Tüsszögtek is tőle a lepkék, 
mint szénanáthától kisleányok. 
Én meg csak mosolyogtam rajtuk. 
Szélesebb volt aznap a lelkem, 
mint a beláthatatlan verebi határ, 
és hullámosabb, mint a lovasberényi tó.  

Elnézlek ferdén, fél szememmel 
a tűnt idők után, 
s kissé neheztelek rád, 
hogy már nem az angyalok dombján ülsz, 
ahol combod tövéig beláthattam, 
s megállt minden árnyék a nyárban.  

Az úton szénáskocsik zötyögtek hazafelé. 
A temetőn túl érett a hosszú szilva. 
Néhány óra alatt múlt el 
első életem akkor, 
hogy fénye örökre rám maradjon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése