2020. november 11., szerda

Ágh István: Megtörtént csoda

Ha az ima beszélgetés az Úrral, 
akkor vele töltöm minden napom, 
hisz verseim végül is hozzá szólnak, 
melyekre a sorsommal válaszol, 

költészetemnek ő az ihletője, 
még akkor is, mikor eszembe sincs, 
nem azért áld, mert könyörögtem érte, 
inkább műveim érdeme szerint, 

én, a teremtésének teremtménye, 
már létemmel is dicsőítem őt, 
istenadta tehetségemmel élve 
szóra bírom a néma csönd előtt, 

most épp a kertem másodvirágzása 
nyelvén adja tudtomra vigaszát, 
csak hogy ebbe a nagy szomorúságba 
bele ne fojtsanak az őszi fák, 

ha verset írtam, mindem porcikámmal 
imádkoztam, és azt teszem ma is, 
időn kívüli pillanatra várva, 
ami az Isten közelébe visz, 

ahol nem tudom, én vagyok-e én még, 
nem fontos akkor már, ki kicsoda? 
mintha szegény Szent Ferenccel cserélnék, 
s rólam szólna a megtörtént csoda.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése