2021. március 2., kedd

Áprily Lajos: Útravaló












A lélek,  
mikor búcsúzva bontja szárnyait,  
visz magával a földről valamit.     

Eszmét, melyet világra ő hozott,  
virágot, melyet ő virágoztatott.     

Én Istenem, én mit vigyek neked?  
Nem vihetek én mást, csak verseket.     

Kiválasztok pár utamra valót,  
a többinél tisztábban dalolót.     

S ahol ösvénnyel vár az égi rét,  
zenét hallok majd, felséges zenét.     

Barátom, aki már előre ment,  
azt a zenét rég hallja odafent.     

S ahogy azt a muzsikát hallgatom,  
azt a keveset rendre hullatom.     

Az a zene csak vallatja velem:  
Süket sor... nem merem... ezt sem merem.     

S amikor, Uram, hozzád érkezem,  
könnyű kezem miatt szégyenkezem.     

A választottakból csak egy maradt,  
az, melyben elfogtam egy sugarad.     

Az, amelyikben elmondtam neked,  
hogyan szerettem drága földedet.     

S szólok: Csak ennyit hoztam. Ó, Uram,  
ne ítéld meg nagyon szigorúan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése