2021. március 25., csütörtök

Petőcz András: Vissza az időben

                Valeriu Stancunak küldöm Iaşiba 

Visszalépni az időben, ez volna jó. 
Párizsban sétálni, te magyarázol, 
ahogy szoktál, ahogy mindig, 
te magyarázol, s én hallgatlak téged. 

Visszatérni régi helyszínekre, igen. 
Valami méregerős pálinkát itatsz 
velem, megölellek, és arra gondolok, 
valami ilyesmiért érdemes élni. 

Visszalépek az időben, fiatal vagyok, 
és költő akarok lenni, és nem is sejtem, 
hogy egyszer valóban költő lehetek, 
verset írok, hogy elmondjak valamit 

arról a költőről, aki itt, aki te, aki most. 

                          * 

Visszatérek olyan városokba, ahol 
olyanokkal találkozom, mint én magam. 
Saját magamat pillantom meg, örök 
gyerek, jön velem szembe, és verset mond. 

Párizsba, vissza, időben, térben, jön 
egy román költő, verset mond, és magához 
ölel, és minden olyan egyszerű, jó, 
nyugodt és perspektivikus. 

A költő felépít magának valamit 
szavakból, mondatokból, gesztusokból. 
Felépít egy világot, amiben kedve telik, 
és fényességet varázsol azok köré, 

akik megérdemlik a fényességet. 

                       * 

Visszalépni az időben, igen, ez volna jó. 
Párizsban sétálni, Valeriu magyaráz, ahogy 
szokott, ahogy mindig, én meg csak 
hallgatom, végtelen nyugalomban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése