2023. november 1., szerda

Lesznai Anna: Darabos imádság

Tudom Istenem, nem a te hibád - 
Én voltam az, ki elbuktam előtted, 
Volt hivatásom, de én elmaradtam, 
A kérdezőnek tévedt szót feleltem 
S egy cseppel mindig kevés volt a vér.   

- Bár érdemetlen vagyok, Istenem, 
Tudom, hogy van út, mely célhoz vezet 
És bűnös az, ki el nem érkezett.   

Istenem, tudom, hogy van helyes válasz, 
Mely úgy illik a kérdések sebére, 
Mint konyult porzó ajka tárt bibére.  
 
És vallom, Istenem, van teljes mérték, 
Igaz serleg, amelyet színig töltve, 
Biztos kézzel feléd nyújtani, érték.   

Hogy minden kín, csak: éretlen öröm. 
Szünnék minden kín, hogyha szűk szívembe 
Világod beférne, mely mérhetlen nagy.   

- - S azért, hogy végesbe tört gyenge vágyam 
Tudom és köszönöm, hogy végtelen vagy.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése