2023. november 22., szerda

Szabó Magda: Állj köztem s a világ között

Boldog bolyongó, hogy bolyongtam 
a tiszántúli homokon! 
Itt léptem első léptemet, 
nézd, felveszem, neked adom 
a hajdani talp gyönge rajzát; 
tedd el, tehozzád vitt a lábam, 
keressük eltűnt útjaim 
szülőföldem fodros porában.  

A szabadság vad erdeje 
ritkul, az országút kivillan. 
Hogy bújnám még a fák között, 
rejtőzném barlangban, odúkban! 
Segíts, ha itthagyom az erdőm, 
s nem véd szelíd vadállat, ág, 
s megint elér az emberi 
embertelen világ.  

A nyár, dússzirmú napraforgó, 
arra fordult, amerre léptél. 
Álltam sír mellett, nem riasztott,
hiszen te életet igértél. 
Vívott a páros szenvedély, 
és szikra szállt, hogy ütközött: 
ősz van. A hegyek komorulnak. 
Állj köztem s a világ között!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése